جت پرینتر کداجت

شستشوی هد جت پرینترها و چاپگرهای صنعتی

یکی از مشکلاتی که استفاده کنندگان از دستگاه های جوهر افشان با آن مواجه هستند، خشک شدن جوهر بر روی نازل های هد چاپگر است که منجر به شستشوی هد جت پرینتر می شود .  پس از مدتی که با دستگاه جت پرینتر چاپ گرفته نمی شود رنگدانه ها در هد دستگاه خشک می شوند و راه خروج جوهر را می گیرند. بعضی از جت پرینترها برای حل این مشکل از یک پوشش لاستیکی در زمان هایی که از دستگاه استفاده نمی شود استفاده می کنند. اما این راهکار نیز چندان جوابگو نیست زیرا در هر صورت این پوشش نمی تواند از خشک شدن جوهر جلوگیری کند و تنها مدتی آن را به تاخیر می اندازد. زمانی که جوهر شروع به خشک شدن می کند چگالی قطره تحت تاثیر قرار می گیرد و نازل ها دیگر نمی توانند جوهر را پرتاب کنند.

شستشوی هد جت پرینتر
شستشوی هد جت پرینتر

راه های مقابله با خشکی جوهر در جت پرینتر

بهترین راه برای مقابله با خشکی جوهر جت پرینتر استفاده مداوم از جت پرینتر است. حتی در زمانی که خط تولید به هر دلیلی کار نمی کند لازم است با توجه به نوع جوهری که در دستگاه قرار دارد به فاصله هر چند روز یک بار با دستگاه تعدادی پرینت گرفته شود تا جوهر در مسیر نازل های هد جت پرینتر خشک نشود. همچنین دستگاه ها از تکنیک پرچ کردن به صورت دستی و اتوماتیک برای مقابله با این مشکل استفاده می کنند.
در زمانی که هد ها مدت زمان زیادی چاپ نمی کنند، ممکن است خشک شدن جوهر باعث از بین رفتن نازل های هد دستگاه شود. ممکن است با قراردادن هد دستگاه در حلال مخصوص در یک بازه ی چند ساعته تا چند روزه، هد دستگاه بازیابی شود و دوباره بتواند کار کند. در هر صورت این کار بهتر است توسط تعمیر کار خبره انجام شود تا از ضربه زدن بیشتر به هد دستگاه جلوگیری شود.
در هر صورت باید توجه داشت که شستشوهای مکرر و پرچ کردن زیاد، مصرف جوهر را بسیار افزایش می دهد و در نهایت باعث بالا رفتن هزینه های چاپ می شود.
همچنین یکی از راه هایی که برای تشخیص گرفتگی نازل ها بر اثر خشک شدن جوهر استفاده می شود گرفتن چاپ تست و دیدن نتیجه ی پرینت برای شناسایی نازل های گرفته است.

اسپری حلال بر روی هد جت پرینتر

برای شستشوی هد دستگاه جت پرینتر حلال مخصوص را از فاصله ی مشخص بر روی هد اسپری کنید. این کار را سه مرتبه تکرار کنید و سپس با فشردن پمپ مخصوص جوهر را به سر دستگاه هدایت کنید (اصطلاحا پرچ کنید). در صورتی که جوهر به صورت روان و بدون حباب از هد دستگاه خارج نشد این کار را تکرار کنید.

مسیرشویی جت پرینتر

دستگاه های جت پرینتر به علت استفاده از جوهر، نیازمند نگهداری ویژه ای هستند. باتوجه به اینکه جوهر در دستگاه به مرور زمان خشک می شود، این خشکی ممکن است به قطعات مختلف دستگاه، خصوصا هد دستگاه جت پرینتر آسیب بزند. همچنین استفاده از جوهر نامناسب و یا آلودگی جوهر ممکن است باعث گرفتگی مسیر شود. یکی از کارهایی که برای رهایی از این مشکلات در شرکت های ارائه دهنده خدمات جت پرینتر انجام می شود مسیر شویی است. این عمل بهتر است توسط تکنیسین کارآزموده و در واحد ارائه دهنده خدمات جت پرینتر ارائه شود تا از ایجاد هر گونه آسیبی به دستگاه در حین مسیرشویی جلوگیری شود.

مسیر شویی جت پرینتر
مسیر شویی جت پرینتر

مسیر شویی جت پرینتر چگونه انجام می شود؟

مسیر شویی به چند روش مختلف انجام میشود مشخص ترین و معروف ترین روش مسیر شویی از ابتدای مسیر یا به زبان ساده تر از کارتریج است که تمام مسیر دستگاه از کارتریج شسته میشود و در مسیر خود تمامی لوله ها و فیلتر و هد دستگاه را نیز شستشو میدهد.
باید توجه داشت که هر چند مسیر شویی بخشی از مشکلات ایجاد شده برای جت پرینتر را حل می کند. اما عمل مسیر شویی برای سیستم هد و فیلتر دستگاه مفید نیست و باعث کاهش طول عمر هد و فیلتر جت پرینتر می شود. بنابراین انجام مکرر آن باعث از بین رفتن هد خواهد شد و پیشنهاد کداجت برای شستشو فقط برای موارد خاص و ضروری تحت نظر کارشناسان این شرکت است.
معمولا عمل مسیر شویی زمانی انجام میشود که گرفتگی در هد دستگاه دیده شود یا برای مدتی نیاز به چاپ با دستگاه نباشد. در این زمان ها می توانید با این شرکت تماس بگیرید و اقدامات لازم را با توجه به توضیحات کارشناس مربوطه و یا توسط ایشان انجام دهید.
بهترین راه برای افزایش طول عمر دستگاه استفاده از جوهر مناسب و مطمئن و استفاده ی مداوم از دستگاه است.

تلفن مشاوره و فروش

12 ماه گارانتی 60 ماه خدمات پس از فروش ، برای جلب رضایت کامل شما